Samtaleterapi, Sandplayterapi, Spædbarnsterapi, Familieterapi, Drømmetydning, Kurser og Mindfulness

Underviserne

Our Short presentation:

Jenny Kozlow (ICCE-IAT-ITP, U.S.A.) is a specialist in innovative perinatal teaching strategies and will dedicate her portion of the workshop to a brief sampling of exercises midwives and other professionals can use with mothers-to-be when explaining concepts about birth and parenting.

 

 

These include practical teaching strategies to help expectant couples creatively connect more with their baby, their feelings, and their personal preferences.

 

We will participate together, sharing our personal and professional experiences with felt sensing and imagery, hopefully providing an inspiring learning opportunity for the staff.

Previda Foundation – A Website for Birth Educators – Jenny Kozlow

 

Torun Birkbak er jordemoder, pædagog, sandplay-, spædbarns- og psykoterapeut MPF, SE Practitioner.

Torun Birkbak arbejdede som jordemoder gennem 16 år. Her blev hun interesseret i at gå dybere ind i moderskabet og barnets trivsel.

Siden 2008 har hun arbejdet som psykoterapeut for par, som har tilknytningsmæssige udfordringer med deres børn.

Toruns oplæg vil handle om den nyere viden indenfor neuropsykologien og hvad den viden betyder for vores forståelse af kommunikationen mellem mennesker.
Tillige med viden om de forskellige tilknytningsformer og hvordan de udvikles og dannes.
Der vil ud fra denne indsigt sættes fokus på at få deltagerne til at fornemme hvordan man fremmer de elementer i kommunikationen, som sætter skub i den anerkendende relation og dermed tryg tilknytning.

Toruns undervisning om, hvordan vi som professionelle kan møde den nyfødtes ytringer, så barnet føler sig mødt og integreret, vil blive fremlagt med levende eksempler. Bl.a. gennem billeder og videos.
Den fremviste form for relation skal gerne inspirere forældrene til selv at fremme den form for kommunikation, der opbygger den trygge tilknytning. Den starter allerede i graviditeten.

Begge emner har spejling og limbisk resonans som forståelsesfremmende kommunikationstilstande.